Fri, Jan 3, 11:48 AM CST

Renderosity Forums / DAZ|Studio

Welcome to the DAZ|Studio Forum

Forum Moderators: wheatpenny Forum Coordinators: Guardian_Angel_671, Daddyo3d

DAZ|Studio F.A.Q (Last Updated: 2025 Jan 02 6:48 pm)

Subject: Configuration for DAZ

fotokraffe ( ) posted Fri, 24 February 2023 at 7:53 AM · edited Tue, 31 December 2024 at 2:15 PM

Bonjour, je voudrais savoir si cette tour est assez puissante ? Je fais une bande dessinée en ligne et je veux créer des scènes 2D complexes avec quinze personnages, décors et effets spéciaux. Merci d’avance pour vos réponses.

Saké Freudon.

dcl24.de PC de jeu AMD Ryzen 7 5800X 8x4.7 GHz Turbo - B450, 1TB M.2 SSD & 2TB HDD, 32GB DDR4, RTX3060 12GB, Water Cooling, WLAN, Windows 11 Pro: Amazon.de: Ordinateurs et accessoires

Les parcs des sorceleurs

nog3q0thJfYVO9w7oBt0aCzMRAABZz4S1YVlObtU.png

DocPhoton ( ) posted Sun, 26 February 2023 at 12:53 AM

Use google translate or similar... https://translate.google.com/?hl=en

For 2D work, I'd think it should be just fine. But since you posted on a Daz related forum, I'm curious of your intended workflow. I used to use After Effects over Photoshop as it had way more control for that sort of thing.

If you want to assemble scenes in 3D, 15 3D characters may be pushing things a bit, but that's the beauty of compositing.  You can assemble the shot, then render in layers. Render what the system can handle and build it up.

Bon chance!

Doc

martial ( ) posted Fri, 10 March 2023 at 4:28 PM

Salut

Ta tour semble bien assez puissante. Utilise au besoin,si tu les as, les Now-Crowd Billboards de Riversoft , ils sont faciles à manipuler et les points de vue se controlent bien avec le script fourni.Ils prennent moins de mémoire et le rendu est plus rapide. Les personnages  complets (Les Genesis 1....9) sont conservés  surtout au premier plan , Pour un rendu de BD en postwork  , ce que jai trouvé de mieux ce sont les plugins de Redfield studio , dont QuadPencil(X64) pour Photoshop ou autres, et Art Photo & ART enhancer de Mediachance.com ,dont l'option illustration par ex .donne de bons résultats

martial ( ) posted Fri, 10 March 2023 at 4:44 PM

J'avais auparavant 32 GB de RAM et c'était un peu juste avec plusieurs personnages :dans ma nouvelle tour j'ai 64 GB et c,est plus facile de monter les scènes .

martial ( ) posted Sat, 11 March 2023 at 4:38 AM

En fait c'est le plugin Reactor player  de Mediachance.com ,dont l'option illustration par ex .donne de bons résultats

Privacy Notice

This site uses cookies to deliver the best experience. Our own cookies make user accounts and other features possible. Third-party cookies are used to display relevant ads and to analyze how Renderosity is used. By using our site, you acknowledge that you have read and understood our Terms of Service, including our Cookie Policy and our Privacy Policy.